Fostul campion național de off-road, Adrian Cernea, a fost condus azi pe ultimul drum

Marea majoritate a titlurilor din presă sunt “Cursa murdară”, ”Motorsport dus la extrem”, şi cu toate acestea off-roadul este statistic cea mai sigură ramură a sporturilor cu motor, din multe considerente: viteza relativ mică de croazieră, normele de siguranţă – rollcage, scaune, centuri, căşti, etc, îmbunătăţirile de la maşinile de concurs, departajarea pe clase distincte, şi împărţirea traseelor de concurs în funcţie de capacităţile maşinilor, spre deosebire de
alte discipline unde toate merg pe acelaşi traseu, cursele în sine, care presupun abilităţi de navigare, nu au pus niciodată problema securităţii reale a concurenţilor, dar… cum niciodată să nu spui “Niciodată” există întotdeauna excepţia de la regulă.

Noţiunea de accident presupune şi cea de concurs de împrejurări şi ceea ce s-a întâmplat la Slănic Moldova, face parte dintr-un carusel de evenimente, care cumulate au dus la un tragic eveniment. Totul a părut setat corect: Etapa a doua din Campionatul Naţional de Off-road,
la o distanţă apreciabilă de prima, de la Sighişoara, timp suficient pentru toţi piloţii să-şi seteze corect materialul de concurs, să fie cuprinşi de dorinţa de a concura, lucru care s-a şi întâmplat, nu mai puţin de 100 de maşini venind în parcul tehnic de la Hotel Venus
pentru concursul Dacilor Liberi.

Prima zi de concurs s-a dovedit una extrem de dură pentru toţi concurenţii implicaţi, multe maşini având serios de lucru cu traseul după un start extrem de colorat la propriu şi la figurat din centrul staţiunii din județul Bacău.

Totuşi într-un sport care provoacă permanent natura, însăşi natura are de multe ori ultimul cuvânt. Asta s-a întâmplat în momentul în care furia ploilor s-a abătut asupra zonei de concurs. Dacă organizatorii ar fi trebuit să gestioneze altfel desfăşurarea concursului din ziua
doi, după o primă zi extrem de dură, rămâne problema cheie, cert este că o viitură extrem de puternică a coborât de pe versant, punând în dificultate mai multe maşini de concurs. Soarta a făcut ca să surprindă doi concurenţi chiar la o trecere peste o apă, porţiune de traseu trecută înainte de alte maşini aflate în concurs, dar şi după, chiar şi de echipaje de clasă inferioară. Tandemul Adrian Cernea – Alexandru Tache, de la clasa Challenge, a fost surprins de forţa apei, motorul s-a oprit şi vehicolul a început să se umple de apă. Cei doi au ieşit din maşina de concurs care a început să se mişte, fiind târâtă în albia râului, dar pilotul a fost luat de apă în cele din urmă şi purtat în aval de forţa viiturii. A fost ucis de natura nemiloasă, făcând însă ceea ce a iubit cel mai mult.

Adrian Cernea a avut un caracter extrem de puternic, singurul moment în care a lipsit din maşina de concurs a fost atunci când l-au împiedicat problemele lui de sănătate, iar lupta pentru titlul de campion din 2018 rămâne una epică. În condiţiile în care un traseu de off-road se străbate în medie în 4 ore, iar ultima etapă a fost chiar de 1 decembrie, la Targovişte, pe o vreme de iarnă autentică, cu un total de 120 de kilometri de probă specială, Adrian Cernea s-a impus la doar 5 secunde în faţa lui Dorin Toma devenind campion naţional. Culmea, cei doi rivali au intrat la braţ la Gala Campionilor de la Timişoara, unde Toma, localnic, a fost gazdă primitoare mai multor offroaderi.

Adrian va rămâne în memoria comunității motorsportului extrem pe patru roți drept unul dintre cei mai dedicaţi piloţi, şi inconfundabil prin parasolarul de pe maşina de concurs inscripţionat cu litere albe pe banda roşie: PATROCLE.

 

Text de Alex Rostoțchi

Sursă foto CNOR