Tempestini a bifat a patra victorie în actualul sezon al Campionatului Național de Raliuri Betano, la Raliul Sibiului
După anul trecut s-a impus în toate cele 9 probe de la Sibiu, Simone Tempestini (Skoda Fabia R5) a câștigat în 2021 un număr de 7 dintre cele 8 probe speciale ale Raliului Sibiului, desfășurat între 30-31 iulie. Campionul a pierdut în acest an doar Șanta de noapte, acolo unde favoritul local Sebastian Barbu (Skoda Fabia R5) a fost mai rapid cu 4 zecimi de secundă. La final însă, clujeanul a încheiat cu un avans de 02:04,7 în fața lui Barbu, care bifează totuși al patrulea podium stagional, notează fras.ro.
De-a lungul celor 112 kilometri de raliu, Tempestini a încheiat PS2 având cutia de viteze blocată, iar alte două probe cu pană. „Am avut emoții mari, însă de fiecare dată am rămas concentrat până la final, iar echipa tehnică mi-a fost de mare ajutor”, a spus Tempestini, care a ajuns astfel la al treilea succes la Sibiu după cele din 2015 și 2020.
Pentru cvintuplul campion național este a patra victorie din tot atâtea posibile în CNR Betano 2021, după cele de la Brașov, Baia Mare și Pitești. O victorie la Iași sau Cluj Napoca i-ar asigura al șaselea titlu pilotului în vârstă de 27 de ani.
Podiumul general FIA a fost completat conjunctural de Adrian Teslovan (Mitsubishi Lancer Evo X) după ce Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5), al treilea clasat inițial a fost penalizat cu 5 minute, iar Adrian Răspopa (Skoda Fabia R5), aflat pe 4, a fost exclus din clasament, ambii pentru încălcări ale regulamentului.
Pentru Teslovan, care a trecut anul acesta de la Citroen DS3 R3T Max la Mitsubishi, Sibiul reprezintă al treilea podium al sezonului și ocazia excelentă de a urca pe locul 3 la general, după primele 7 etape, fiind depășit doar de Simone Tempestini și Sebastian Barbu.
Pe 4 s-a clasat Norbert Maior (Citroen DS3 R3T Max), care a avut la rândul său probleme chiar pe final, încheind PS7 cu probleme tehnice. Acesta a pierdut mai mult de 30 de secunde din cauza unei pene de cauciuc, ratând astfel șansa unui al doilea podium în 2021. Maior a avut însă o victorie categorică la „2 Roți Motrice”, acolo unde pe podium au mai urcat Marius Sâncrăianu (Peugeot 208 R2) și Adam Bardoczy (Peugeot 208 R2). De asemenea, Maior a fost pe 1 și la Clasa RC4.
În topul juniorilor, David Tarța a obținut un nou succes entuziasmant, profitând și de abandonul favoritului local Paul Popa pe PS5. La „Cupa Dacia”, Victor Supuran a bifat a doua victorie la rând, preluând astfel și conducerea în clasamentul cupei monomarcă.
Radu Necula, reîntors în competiție după o pauză, continuă să domine „Swift Cup” câștigând și la Sibiu. Necula a fost lider încă de pe prima probă specială a macadamului etapei a șaptea, atât la Swift Cup, cât și la Clasa RC5.
Prima poziție la „Clasa RC2N” a fost ocupată de Adrian Teslovan, care pilotează mai bine decât oricând și gestionează perfect momentele dificile, ritmul susținut și presiunea pusă pe adversari, alături de copilotul său Vajk Imre Cseh și de echipa tehnică.
“Locul 3 în Clasamentul General FIA și locul 1 la clasă este un rezultat cu mult peste așteptări, având în vedere dificultatea traseului precum și condițiile de temperatură ridicată în care s-a desfășurat competiția”, a declarat Adi.
La “NAT11” victoria i-a revenit lui Jean Tatu. Acesta s-a impus după ce Bogdan Năstase a fost exclus din clasamente din cauza unor încălcări ale regulamentului.
La „Rally2” s-a impus din nou tânărul Sebastian Scîrlet, care a preluat conducerea diviziei secunde cu o probă înainte de final.
Sursa text &foto fras.ro