Simone Tempestini, succes clar în Raliul Argeșului

Echipajul clujean Simone Tempestini &Sergiu Itu a câștigat pentru al treilea an consecutiv „Raliul Argeșului”, ediția din 2021 desfășurându-se între 11-12 iunie. Conform fras.ro, cei doi au cedat doar două probe dintr-un total de 20 în toată această perioadă și amenință recordul de victorii consecutive al lui Titi Aur din perioada 1995-1998. Aur are însă un total de 6 succese în istorie.

Un total de 74 de echipaje au fost prezente la această a 21-a ediție spectaculoasă a raliului, competiția din acest an dovedindu-se a fi și o adevărată provocare pentru piloți, cu ploaie și vreme instabilă. Astfel, 21 dintre echipaje au abandonat înainte de a ajunge la finalul probei speciale cu numărul 8, ce s-a încheiat chiar la barajul Vidraru.

Al doilea raliu cu coeficient 1.2 din actuala ediție a „Campionatului Național de Raliuri Betano” a fost unul disputat intens, chiar dacă Simone Tempestini a obținut un avans considerabil încă de pe PS1, când a fost mai rapid cu 17 secunde decât următorul clasat, Bogdan Marișca, și 22 față de Sebastian Barbu. Pe a doua probă, rolurile s-au inversat, iar Marișca și Barbu au fost în fața lui Tempestini.

Pe noul model Skoda Fabia Rally2 evo, Tempestini a reconfirmat însă pe a doua buclă a zilei, când a luptat pentru primul loc cu Sebastian Barbu. Acesta s-a apropiat periculos de fiecare dată, diferența dintre cei doi pe PS3 fiind de numai 0,8 secunde. Pilotul sibian a profitat și de ieșirea în decor a lui Bogdan Marișca și s-a instalat confortabil pe locul secund.

Sâmbătă, pe cele 4 probe de pe Transfăgărășan, cvintuplul campion național nu a mai cedat deloc supremația, singurul moment în care Barbu s-a apropiat de el fiind power stage-ul de pe Vidraru, când diferența a fost de 1,4 secunde. Sibianul s-a mulțumit cu victoria în campionatul pe asfalt, acolo unde duelul său direct este cu Bogdan Marișca.

Pe III s-a clasat Dan Gîrtofan, care bifează astfel primul podium după 3 raliuri în care s-a confruntat cu mai multe probleme.

Cu 3 victorii din 3 participări în actuala ediție a Campionatului Național de Raliuri Betano, Tempestini este lider autoritar în clasamentul general FIA, cu 150,8 puncte. Pe II se află chiar cel care l-a urmat pe podium în Argeș, Sebastian Barbu, care a strâns 110,2 puncte, iar pe III este Bogdan Marișca (88,2 puncte). Surpriza din vârful clasamentului este Bogdan Cuzma, fostul campion național absolut la viteză în coastă clasându-se pe IV, cu 85,2 puncte.

Mihai Manole și Marc Banca au obținut, în Argeș, o victorie mare la „2 Roți Motrice”, succes care le consolidează poziția de lider în grupă. Aceștia au profitat de un nou pas greșit făcut de Norbert Maior și Francesca Maior, care au ieșit în decor pe PS1 și au întârziat aproximativ 11 minute. Manole are 112,2 puncte, iar pe II se află Csongor Szabo, cu un total de 93 de puncte. Mare favorit la începutul sezonului, Maior e abia pe VIII, cu 49,2 puncte. Manole s-a impus și la Clasa „RC4”.

Marea surpriză a venit la „Debutanți”, unde Ciprian Lupu și Andrei Pintilii au câștigat în CNRB, în timp ce Costin Popescu și Mihai Rotaru, cei mai rapizi, au punctat doar în campionatul de asfalt.

După ce etapa trecută a fost devansat de David Tarța, Paul Popa și-a luat revanșa în Raliul Argeșului și a fost mai rapid decât pilotul băimărean. Tarța rămâne însă liderul Juniorilor după primele 5 etape.

În „Cupa Dacia”, victoria i-a revenit lui Roland Csato, diferența față de Victor Supuran, al doilea clasat, fiind de numai 1,7 secunde. Lupta dintre cei doi este apropiată și în clasamentul cupei monomarcă. Csato are 139,4 puncte, iar Supuran se află la 12 lungimi în spatele acestuia.

Radu Necula nu le-a mai oferit nicio șansă contracandidaților pentru câștigarea Swift Cup și a fost mai rapid cu 21,7 secunde decât al doilea clasat, Paul Popa. Campion în 2017, Necula domină și clasamentul cupei, cu 178 de puncte. David Tarța e pe II, cu 163,4, iar Bogdan Talasman pe III cu 159,2 puncte. Necula a câștigat Raliul Argeșului și la Clasa RC5.

Pe un Mitsubishi Lancer Evo, după ce în ultimii ani a mers cu Citroën DS3 R3T Max, Adrian Teslovan continuă să își îmbunătățească rezultatele la „Clasa RC2N”. Cu o victorie clară în Argeș la clasă și un excelent loc 4 la general, Teslovan domină RC2N, cu 94,8 puncte, față de 81,6, cât are Răzvan Trișnevschi.

Dorin Banciu s-a impus la „NAT11” după ce Bogdan Năstase și Călin Bucur au abandonat chiar în ziua decisivă a raliului. Clasat pe II în etapa de la Pitești, Răzvan Nechifor este liderul clasei, cu 103,2 puncte. La „NAT12”, victoria i-a revenit lui Mircea Samuil.

Sursa text și foto fras.ro, Facebook FRAS.ro& Raliul Argeșului