S-a alergat și Raliul Perla Harghitei, a 4-a etapă a CNR Betano

În perioada 07-08 mai 2021 s-a desfășurat cea de-a 29-a ediție a Raliului Perla Harghitei, unde 84 de echipaje au participat la a patra etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano 2021. Am avut un adevărat regal motorsport, cu un total de 12 probe speciale pe un parcurs de 112,6 km.

La final, Bogdan Marișca a obținut a 5-a victorie din carieră, la volanului unui Ford Fiesta R5, depășindu-i pe Titi Aur și Ludovic Balint în topul all-time, informează fras.ro. A fost pentru a 14-a oară când pilotul clujean termină pe podium la această faimoasă competiție.

Dublul campion național absolut, de data aceasta în echipă cu Sergiu Itu, a preluat conducerea raliului încă de pe prima probă specială, când a fost mai rapid cu 0,03 secunde decât marele său rival Dan Gîrtofan. A doua probă, “Bucin I”, a avut un câștigător surpriză, Cristi Dolofan reușind să fie mai rapid cu 2,7 secunde decât Marișca și cu 6,2 secunde decât Adrian Teslovan, al treilea clasat, la bordul unui Mitsubishi Lancer Evo X.

Pe ultima probă a zilei, „Bucin II”, Marișca a oferit o reală demonstrație de forță, care i-a consolidat poziția de lider. Vineri seară, pilotul legitimat la Napoca Rally Academy avea un avans de 14,3 secunde față de Gîrtofan și de 17,2 secunde de ungurul campion ERC2 David Botka, ambii alergând pe modele Skoda Fabia.

Deznodământul raliului s-a decis pe PS4, „Lueta”, acolo unde Bogdan Marișca a bifat un timp de 07:21,30, cu 32,8 secunde mai rapid decât David Botka, în timp ce Dan Gîrtofan a avut o pană care l-a întârzit nu mai puțin de 7 minute.

Până la final, Marișca și Botka și-au împărțit victoriile pe probele speciale, însă pentru primul a fost suficient pentru a bifa prima victorie din acest sezon și totodată a 5-a personală pe asfaltul din Harghita. De altfel, în urmă cu 20 de ani, Marișca obținea aici primul său succes din carieră, avându-l copilot pe Sebastian Itu, tatăl copilotului cu care s-a impus în weekend.

Podiumul Open a fost completat de David Botka și de Istvan Soos, însă niciunul dintre aceștia nu au punctat în Campionatul Național de Raliuri Betano. Primul a concurat cu licență One Event, iar Soos este în cadrul clasei Nat11, neomologată. Astfel, podiumul pentru punctele din campionat a fost format din Marișca, Teslovan și Bogdan Cuzma, acesta din urmă, fost campion național absolut de Viteză în Coastă, fiind în premieră în această postură la raliuri.

Proba specială cu numărul 7 a fost întreruptă aproximativ 10 minute după ce echipajul cu numărul 65 format din Teodor Șimon și Alexandru Bindileu (Seat Cupra) a ieșit în decor la 2.4 kilometri de la start și a lovit o persoană situată într-o zonă nepermisă. Ambulanța a intervenit în aproximativ 3 minute de la incident, medicii oferindu-i primul ajutor. Totodată, persoana respectivă, lovită la genunchi, aflată în afara oricărui pericol, a fost preluată în acest moment de o altă ambulanță și transportată la Spitalul Județean Miercurea Ciuc. Reprezentanții Federației Române de Automobilism Sportiv au deschis o anchetă în acest caz. Cursa a fost reluată în aproximativ 15 minute, notează pagina oficial de Facebook/FRAS.ro

Victoria de la două roți motrice i-a revenit în premieră echipajului Mihai Manole& Marc Banca (Renault Clio R3), în timp ce la Juniori s-a impus Cristian Șugar&Aurelian Hanea (Suzuki Swift). Șugar a câștigat și cupa monomarcă Swift, dar și la RC5.

Adrian Teslovan a fost cel mai rapid pilot de la Clasa RC2N, Istvan Soos s-a impus la NAT11, iar Tibor Tajmel a câștigat NAT12.

Favoritul local Roland Csato a câștigat Cupa Dacia la Raliul Perla Harghitei, încheind competiția la peste 40 de secunde în fața lui Costi Tudose. George Marinescu a câștigat etapa din cadrul Campionatului Național de Rally 2, în vreme ce Călin Albuț s-a clasat pe prima poziția în topul debutanților.

Sursa text și foto fras.ro, facebook/ FRAS.ro, facebook/RaliulHarghitei