Barbu se impune în Raliul Bucovinei, dar Marișca e noul campion pe asfalt

Sebastian Barbu a obținut, la Raliul Bucovinei, prima sa victorie stagională în Campionatul Național de Raliuri Betano, în timp ce al doilea clasat, Bogdan Marișca, a devenit primul campion național în competiția dedicată exclusiv etapelor pe asfalt, anunță fras.ro

Revenit în calendarul CNR Betano după o pauză de 34 de ani, cu un număr spectaculos de 68 de echipaje înscrise, Raliul Bucovinei s-a desfășurat într-un cadru natural tomnatic impresionant, între 29-30 octombrie 2021. Probele de concurs au fost organizate pe asfalt, pe traseul dintre Sadova și Sucevița pe 30 octombrie, iar municipiul Suceava va găzdui Rally Show-ul pe 29 octombrie. Parcul Service și festivitatea de premiere au fost la Câmpulung Moldovenesc.

Pentru a deveni campion, Marișca (Ford Fiesta Rally2) avea nevoie de o clasare în Top 4 la open, însă chiar și așa, acesta a fost lider după primele 4 probe speciale, dintr-un total de 6. Pe PS5 Paltinul 2, Barbu (Skoda Fabia R5) s-a impus la 6,9 secunde de pilotul clujean și a preluat conducerea, dublându-și avantajul în Power Stage, astfel că diferența totală dintre cei doi a fost de 12,2 secunde.

Pentru Barbu, a fost a doua victorie din carieră, după cea obținută în 2019 acasă, la Sibiu, tot pe asfalt. În acest sezon, sibianul s-a clasat pe podiumul open la toate etapele la care a participat, astfel că și-a asigurat titlul de vicecampion, atât în topul absolut, cât și la asfalt. De fiecare dată, la start, Barbu l-a avut copilot pe Bogdan Iancu, același care îi e alături neîntrerupt din 2019.

În schimb, pentru Marișca, aflat la sezonul cu numărul 28 din cariera de pilot de raliuri, clasarea pe poziția secundă în Bucovina i-a asigurat un nou titlu în palmares. După ce a deveni campion absolut în 2005 și 2017, acesta s-a încununat „regele asfaltului” în CNR Betano, competiție înființată în acest sezon de FRAS și unde au punctat toate cele 6 etape de asfalt din calendarul complet. La final de campionat, Marișca are 192 de puncte, în timp ce principalul său contracandidat a strâns 185,2 puncte.

Victoriile în cele 6 probe speciale din Bucovina au fost împărțite de Barbu și Marișca, fiecare fiind primul în 3 dintre ele. Chiar dacă nu a avut victorii pe probe, Dan Gîrtofan (Skoda Fabia Rally2) a completat podiumul ultimei etapei, la 40,9 secunde de câștigător, și a bifat a cincea clasare în Top 3 din 2021, cu mențiunea că la Raliul Zăpezii din Covasna a reușit să se și impună.

Jean Tatu, trecutul și prezentul

La prima sa participare la raliuri pe un model R5, Andrei Gîrtofan (Skoda Fabia) a fost pe locul 4 la open în Bucovina, iar pe PS1 și pe PS4 chiar a încheiat în Top 3 cei mai buni timpi. Un rezultat excelent a fost obținut și de Jean Tatu senior (Skoda Fabia R5). Un veteran în raliuri, acesta a fost pentru prima oară la start pe un R5 și a încheiat pe 5 la general, în timp ce pe 6 s-a clasat Bogdan Cuzma (Skoda Fabia R5), care și-a asigurat locul 3 final în campionatul de asfalt.

Pe 7 îl regăsim pe Jean Tatu jr, care a avut o evoluție excelentă în Bucovina, avându-l copilot pe experimentatul Gabriel Lazăr. După locul 12 la general în Raliul Clujului la bordul unui Peugeot 208 Rally4, tânărul pilot sibian a impresionat și în Bucovina, câștigând clar atât la Juniori, cât și la 2 Roți Motrice și Clasa RC4.

Top 10 la general a fost completat de Marcel Cioltan (Subaru Impreza WRX), Paul Ciubotariu (Subaru Impreza) și Cristian Șugar (Peugeot 208 R2).

Raliul Bucovinei a decis și titlul la Debutanți, acolo unde victoria finală i-a revenit lui Ciprian Lupu, pe un Citroen C2.

 

Sursa foto fras.ro